Вебінар викладачів класу духових та ударних інструментів
мистецьких навчальних закладів
21-22 квітня 2021 року Обласним методичним кабінетом навчальних закладів мистецтва та культури організований та проведений останній в цьому навчальному році відкритий міжрегіональний вебінар в рамках обласного методичного об’єднання викладачів класу духових та ударних інструментів мистецьких навчальних закладів Полтавщини (за участю педагогічних працівників Київської, Харківської, Чернігівської, Сумської, Рівненської, Чернівецької, Львівської, Хмельницької, Кіровоградської, Миколаївської, Дніпропетровської, Донецької, Луганської і Полтавської областей).

День І



Тимощенко Валерій Васильович – викладач вищої категорії, голова циклової комісії оркестрових духових та ударних інструментів Полтавського фахового коледжу мистецтв імені М. В. Лисенка, заслужений артист України підвів підсумки Всеукраїнського конкурсу виконавців на мідних духових інструментах «Полтавська весна» та ІІ Всеукраїнського конкурсу молодих виконавців на дерев'яних духових інструментах пам'яті професора Володимира Апатського (м. Київ). Валерій Васильович представив конкурсні відео переможців даних конкурсів – студентів коледжу Гнатко Римми (труба, викл. Войтенко А. В.), Кіптіла Руслана (валторна, викл. Тимощенко В. В.) та Косінської Іванни-Анастасії (флейта, викл. Алєксандрова А. В.).

Котельнікова Марина Сергіївна – викладач вищої категорії Полтавської дитячої музичної школи №1 ім. П. І. Майбороди продемонструвала відкритий урок з ученицею 6 класу Алісією Шевченко на тему: «Підготовка учня-саксофоніста до конкурсу». Марина Сергіївна зупинилась на відпрацьовуванні складних моментів конкурсних творів: «Українського танцю» К. Мяскова та «П’єси у формі хабанери» М. Равеля. Також спікер продемонструвала конкурсні виступи ансамблю саксофоністів «Смайл».

Винокуров Артем Юрійович – викладач вищої категорії Харківської дитячої школи мистецтв №2 ім. П. І. Чайковського, композитор, автор і упорядник 112-го випуску журналу «Музична школа» – презентував власні збірки педагогічного репертуару по класу альт-саксофону та флейти для учнів мистецьких шкіл середніх і старших класів. Автором було розкрито програмний та ідейно-образний зміст, характер та технічні особливості продемонстрованих творів: "Балада" "По вулицям Риму" "Кокетка" "Вальс-капучіно" "Жартівлива", "Тарантела" тощо. Особливої уваги заслуговує цикл "Кольорові етюди" для флейти (кожен етюд має свій кольоровий тон).
До збірок також ввійшли перекладання і обробки для солістів та ансамблів.


День ІІ


Парієв Сергій Миколайович – викладач-методист Полтавської дитячої музичної школи №1 ім. П. І. Майбороди, представив відкрите заняття по класу труби з учнем 6 класу Олексієм Малим, продемонстрував відео-виступи своїх учнів та випускників. Також Сергій Миколайович розповів про інтернет-ресурси, на яких можна знайти матеріали для роботи педагога в умовах карантину.


Гордій Павло Антонович – доцент кафедри духових інструментів Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, викладач Київського державного музичного ліцею ім. М. В. Лисенка, соліст симфонічного оркестру Київського національного академічного театру оперети (валторна) виступив на тему: «Специфіка роботи та проблеми педагогічного спрямування в початковій, середній та вищій ланках мистецької освіти». Павло Антонович на власному прикладі окреслив основні чинники, які впливають на становлення учня-початківця (мотивація, зацікавлення, особистість педагога, психологічний мікроклімат, подолання сценічного хвилювання тощо) та подальший його розвиток від мистецької школи до вищого навчального закладу.


Громченко Валерій Васильович – доктор мистецтвознавства, професор кафедри «Оркестрові інструменти», проректор з наукової роботи Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки представив високопрофесійний, масштабний і різноплановий виступ на тему: «Твори духового соло». Валерій Васильович надав ґрунтовну, фундаментальну, актуальну інформацію та особисто продемонстрував основні характеристики духового соло: діалогічність, багатоманітність та розширення темброво-колористичної зони, ансамблевість голосу та інструменту, ритмічна варіативність, вивільнення творчого потенціалу. Також Громченко В. В. рекомендував твори, які є принадою усього багатого репертуарного спектру композицій для духових інструментів соло, які найкраще лягають в основу процесу дистанційного навчання та формують основу вибудови творчої еволюції виконавця.


Захід сприяв обміну досвідом, підвищенню професійної майстерності та кваліфікації викладачів мистецьких навчальних закладів як Полтавщини, так і інших регіонів України, надав нових знань, наснаги та натхнення. Багато схвальних відгуків та щирих побажань від учасників вебінару було висловлено на адресу доповідачів.

Полтава © 2021

Обласний методичний кабінет навчальних закладів мистецтва та культури

У разі використання матеріалів сайту послатися на сторінку джерела

This site was made on Tilda — a website builder that helps to create a website without any code
Create a website